سوگواره  احلی من العسل ششم شهریور ماه در بستر شبکه مجازی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علمی معاون فرهنگی و پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت:سوگواره  احلی من العسل ششم شهریور ماه در بستر شبکه مجازی آموزشی با استفاده از ظرفیت مداحان دانش آموز در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

علمی گفت:محرم، ماه خودسازی و تقویت هویت دینی است و برنامه‌های متعددی در این ماه برای دانش آموزان با محتوا‌های مختلف ترتیب داده شده است.

او افزود: این برنامه‌ها در طول ماه محرم از طریق نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در شبکه مجازی آموزشی موسوم به شاد بارگذاری می‌شود.

او با اشاره به اجرای پویش هر خانه یک حسینیه و هر مدرسه یک هیئت مجازی گفت: در این طرح دانش آموزان و مدارس، کلیپ‌هایی از فضاسازی‌های انجام یافته و برنامه‌های مذهبی اجرا شده در ماه محرم در منزل خود را در شبکه مجازی قرار می‌دهند و از آثار برتر و مدارس برتر تجلیل خواهد شد.

علمی با بیان اینکه عاشورا درس هایی، چون از خودگذشتگی و انس با قرآن دارد، گفت: وظیفه داریم آموزه‌های قیام عاشورا را در قالب‌های مختلف در بستر شبکه‌های مجازی آموزش دهیم، زیرا که امام حسین علیه السلام برای همه بشریت است.

حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت پرداخته بود و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کرده بود که نشانه شکل گرفتن بسیاری از ارزش‌های الهی در ذهن و دل  نوجوان دلاور عاشورایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.